Home | Webstore
Latest News: OOTP 25 Available - FHM 10 Available - OOTP Go! Available

Out of the Park Baseball 25 Buy Now!

  

Go Back   OOTP Developments Forums > Prior Versions of Our Games > Franchise Hockey Manager > FHM - General Discussions: Swedish - Svenska

Reply
 
Thread Tools
Old 09-01-2013, 08:48 AM   #1
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Buggar eller andra fel

Hej alla,

Vi är nu väldigt, väldigt nära releasen och OOTP arbetar stenhårt för att fixa det sista innan releasen.

Jag behöver er hjälp om ni har hittat några akuta fel som måste åtgärdas innan releasen.

Jag har (återigen) rapporterat till dem att uppflyttningssystemet för SHL och Elitserien fortfarande inte fungerar. Har ingen aning om varför det är så svårt att fixa, tyvärr. Har även rapporterat om buggen angående att man inte kan köpa spelare efter den första säsongen.

Har ni fler liknande fel som är akuta för att spelet ska vara spelbart?

//Mvh Martin
Merla is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2013, 08:40 PM   #2
Aliean
Minors (Double A)
 
Aliean's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 138
precis hittat att spelare som inte är draftaded av ett NHL lag som man vill skriva kontrakt med som jack connolly eller sebastian enterfedlt eller vem som helst som är en ganska bra spelare förstår inte att dom är tvunga att skriva ett entry level kontrakt och begär alldeles för mycket i pengar så man kan inte signa dom.vet inte om dom ens behöver signa ett entry level kontrakt om dom är över en viss ålder.vet inte om detta har blivit nämnt innan men jag har precis hitta den
Aliean is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 06:48 PM   #3
Jedda
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 1
Inget som är akut eller så, men Div 1-serierna är ju fortfarande ganska snurriga. Dels så har A och B-serien slagits ihop i år till en enda serie, men sen består C-serien bara av 4 lag i spelet och placeringen av lagen är lite konstig. Tingsryd, Grästorp, Borlänge, Falun och Enköping hamnar i den nordligaste serien t ex.
Jedda is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2013, 08:11 AM   #4
solarstorm
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
När jag går in på unsigned draftees så kraschar spelet när jag klickar på vissa spelare.
solarstorm is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2013, 11:55 AM   #5
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by solarstorm View Post
När jag går in på unsigned draftees så kraschar spelet när jag klickar på vissa spelare.
Ett känt problem. Detta kommer vara fixat när den första patchen släpps (på fredag eller lördag).
Merla is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2013, 11:57 AM   #6
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Jedda View Post
Inget som är akut eller så, men Div 1-serierna är ju fortfarande ganska snurriga. Dels så har A och B-serien slagits ihop i år till en enda serie, men sen består C-serien bara av 4 lag i spelet och placeringen av lagen är lite konstig. Tingsryd, Grästorp, Borlänge, Falun och Enköping hamnar i den nordligaste serien t ex.
Yes, är medveten om det men har inte alls haft tid till att gå igenom Division 1. Blev ju svensk researcher för bara en månad sedan och då fanns det väldigt, väldigt mycket att göra som var lite viktigare.
Men det kommer bli en förbättring gällande Division 1-lagen vid nästa databasuppdatering.
Merla is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2013, 03:49 PM   #7
FotZik
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 4
Historia över tidigare vinnare är ej uppdaterade. Inget direkt allvarligt fel men tänkte ta och nämna det ändå.
FotZik is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 07:07 AM   #8
solarstorm
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Vet inte om det ska räknas som bug men en sak som verkligen stör mig är att att i stort sett alla spelare kräver helt hutlösa löner. Spelar som San Jose Sharks och spelare som Jack Connolly vill ha 3.8m $ i lön, Scott Hannan vill ha 2,9m, Martin Ruzicka vill ha 3,8m, Matt Pelech som lirar i Worcester och är 9-10e back ska ha 2,8m.

Det är ett axplock av dom som kräver hutlösa löner.
Nästan så jag har lust att edita in ett rimligt kontrakt istället.
solarstorm is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 08:18 AM   #9
solarstorm
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Men nåt som måste vara en bug är att jag varje dag får ett meddelande om att Anaheim tackar nej till en trade där jag skickar ingenting i utbyte mot ingenting. Rätt irriterande.

En värre är att det nu inte är ett meddelande utan 6 meddelanden om samma trade med Anaheim nu per dag.
Och en trade som genomfördes var att jag skickade Rob Davison mot Austin Brassard den får jag nu också en gång per dag som att den precis genomförts.

Last edited by solarstorm; 09-08-2013 at 09:28 AM.
solarstorm is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2013, 12:26 PM   #10
solarstorm
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
En till bug.

När jag får ett trade erbjudande så kan jag inte svara på den för att rutan med svaren på har hamnat längst ner på min monitor.
solarstorm is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 04:12 PM   #11
Eric Wii
Bat Boy
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 1
Antal utländska spelare har fortfarande en limit.

Hej.
Denna fråga har kanske kommit upp tidigare men måste belysa den.

Det finns inte längre någon limit för antalet utländska spelare i SHL.

Jag testade att spela med Växjö Lakers och då hade klubben släppt massa nyckelspelare pga antalet utländska spelare.

Detta måste fixas i nästa uppdatering, annars är det meningslöst.

//Eric
Eric Wii is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2013, 07:40 PM   #12
ga66en
Bat Boy
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 6
Ja något som ni borde fixa är väl ett fungerande spel. Fungerar i 10 minuter sedan stänger det av sig själv och supporten svarar inte så där rök 50 $. Helt jävla bedrövligt om du frågar mig.
ga66en is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2013, 07:41 PM   #13
Vikke
Moderator
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 404
Tjena. Det beror på en, tydligen svårlöst, bugg som gör att klubbarna i europa sajnar alldeles för många nordamerikanska spelare. Det är en temporär lösning, vet dock inte när den blir fixad. Det som kan göras är att höja taket för icke-EU-spelare, ska se om vi kan lösa det till nästa patch.
Vikke is offline   Reply With Quote
Old 10-20-2013, 08:32 AM   #14
Magnus
Bat Boy
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 1
Krasch

Mitt spel kraschar varje gång jag laddar ett spel och ska simulera vidare. Så länge jag börjar ett spel och fortsätter med det, inga problem. Men så fort jag stänger ner och sedan laddar mitt sparade kraschar det så fort jag försöker gå vidare till nästa dag osv.
Magnus is offline   Reply With Quote
Old 10-23-2013, 08:26 AM   #15
laving
Bat Boy
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 14
Varför togs inlägget, med de 9 buggarna jag rapportera igår, bort?
laving is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2014, 01:15 PM   #16
Zleaze
Bat Boy
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 1
3:e målvakten för Örebro Henrik Lundberg, står i spelet att han är född 21Aug-1991, Henrik är född, 14Jan-1991.
Zleaze is offline   Reply With Quote
Old 02-25-2014, 08:30 AM   #17
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Zleaze View Post
3:e målvakten för Örebro Henrik Lundberg, står i spelet att han är född 21Aug-1991, Henrik är född, 14Jan-1991.
Tack. Korrigerat detta. Har någon fler ändringar (vad gäller spelare och dess attribut) som måste/behöver göras i FHM? Kommer släppas en större patch snart och till den kommer även en lite större databasuppdatering att släppas.
Merla is offline   Reply With Quote
Old 06-24-2014, 01:42 PM   #18
laving
Bat Boy
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 14
Har precis köpt spelet (igen).

Kan inte starta nya spel, oavsett om det är genom Quickstart, Custom eller New Game. Får upp felmeddelandet "Could not Create Game folder" varenda gång.

Går detta att lösa, eller ska man behöva kräva pengarna tillbaka redan efter 5 minuter?
laving is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 06:05 PM.

 

Major League and Minor League Baseball trademarks and copyrights are used with permission of Major League Baseball. Visit MLB.com and MiLB.com.

Officially Licensed Product – MLB Players, Inc.

Out of the Park Baseball is a registered trademark of Out of the Park Developments GmbH & Co. KG

Google Play is a trademark of Google Inc.

Apple, iPhone, iPod touch and iPad are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.

COPYRIGHT © 2023 OUT OF THE PARK DEVELOPMENTS. ALL RIGHTS RESERVED.

 

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright © 2020 Out of the Park Developments