Home | Webstore
Latest News: OOTP 25 Available - FHM 10 Available - OOTP Go! Available

Out of the Park Baseball 25 Buy Now!

  

Go Back   OOTP Developments Forums > Prior Versions of Our Games > Franchise Hockey Manager > FHM - General Discussions: Swedish - Svenska

Reply
 
Thread Tools
Old 08-29-2013, 07:32 PM   #21
Aliean
Minors (Double A)
 
Aliean's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 138
Quote:
Originally Posted by Merla View Post
Tack för hjälpen! Imorgon är sista dagen före releasen för oss researchers att lämna in ändringar i databasen, så om ni har något som ni anser bör ändras så har ni cirka 24 timmar på er.
jag har en fråga bara om NHL spelarna.kommer deras attribut poäng bli överkollade innan releasen? för dom flesta NHL spelarna just nu är väldigt dåligt gjorda tycker jag och behöver en väldigt stor updatering.jämför man med dom svenska ligornas spelare så är dom bättre gjorda när jag har gått igenom några av dom till exempel redhawks spelarna jag kollade.det ända är dom gömda attribut poängen som inte är gjorda på dom flesta.new york rangers behöver en stor uppdatering på spelare som brad richards är alldeles för bra just nu dom poäng han får är mest för med spelarna kan göra mål och ibland får han smälla till en själv men han gör inte mycket väsen av sig alls nu förtiden samma med del zotto och några behöver ges bättre poäng till som strålman som är alldeles för dålig just nu platsar han inte ens knappt i SHL om han ens gör det i spelet.och han är bättre offensivt än defensivt vilket det inte ska vara för han är en defensiv back detta är bara några spelare jag nämner men ni förstår.hoppas jag inte låter gnällig vill bara att spelarna ska vara så nära som möjligt med verkligheten som det går
Aliean is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 11:43 AM   #22
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Aliean View Post
jag har en fråga bara om NHL spelarna.kommer deras attribut poäng bli överkollade innan releasen? för dom flesta NHL spelarna just nu är väldigt dåligt gjorda tycker jag och behöver en väldigt stor updatering.jämför man med dom svenska ligornas spelare så är dom bättre gjorda när jag har gått igenom några av dom till exempel redhawks spelarna jag kollade.det ända är dom gömda attribut poängen som inte är gjorda på dom flesta.new york rangers behöver en stor uppdatering på spelare som brad richards är alldeles för bra just nu dom poäng han får är mest för med spelarna kan göra mål och ibland får han smälla till en själv men han gör inte mycket väsen av sig alls nu förtiden samma med del zotto och några behöver ges bättre poäng till som strålman som är alldeles för dålig just nu platsar han inte ens knappt i SHL om han ens gör det i spelet.och han är bättre offensivt än defensivt vilket det inte ska vara för han är en defensiv back detta är bara några spelare jag nämner men ni förstår.hoppas jag inte låter gnällig vill bara att spelarna ska vara så nära som möjligt med verkligheten som det går
Vet faktiskt inte, men det känns tveksamt om NHL-spelarnas attributer kommer att förändras innan releasen. Dock kommer det bli justeringar i databasen ungefär varannan vecka efter releasen.
Men eftersom jag bara sköter den svenska delen av databasen, så kan jag inte svara på hur de gjort när de satte attributen på spelarna. Kan endast svara för SHL (som dock Vikke gjort det mesta jobbet med) och Allsvenskan, samt J20 som jag arbetat med.

Tack för berömmet angående Redhawks attributer. Känns som att jag prickade in dem rätt bra, även om jag anser att Alvarez kanske producerar lite för lite ibland.. men så är han också en rätt ojämn spelare i verkligheten.
Merla is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 12:18 PM   #23
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Peter- View Post
EDIT: Nu la jag märke till Conny Strömberg och Emil Kåberg (båda till vardags i Örebro Hockey) på Free Agents-sidan bland en del andra. Många som är Free Agents i spelet har i själva verket klubb i verkligheten, men jag förstår att det tar tid för er att hitta igen alla. Tänkte om ni missat det bara
Alla lag i SHL och Allsvenskan ska vara helt uppdaterade och i "editorn" är både Strömberg och Kåberg i Örebro, så jag förmodar att klubben har släppt dem på free transfer typ direkt i spelet? Det ser du om du går in på Örebro och sedan "Transaction Report".

EDIT: Hittade felet. Tyvärr har de satt en "Roster Limit" på 25 spelare vilket gör att lagen tvingas släppa flera spelare eftersom de har mer än 25 spelare i truppen. Denna regel finns inte i Sverige, så därmed ska detta inte kunna hända. Har skickat till JeffR angående detta och att det måste justeras innan release. Inte verkligt att de väljer att släppa spelare som Kåberg och Strömberg.. Såg att FBK släppte Bastiansen bland annat.

Stort tack för hjälpen!

Last edited by Merla; 08-30-2013 at 12:45 PM.
Merla is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 01:23 PM   #24
Aliean
Minors (Double A)
 
Aliean's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 138
Quote:
Originally Posted by Merla View Post
Vet faktiskt inte, men det känns tveksamt om NHL-spelarnas attributer kommer att förändras innan releasen. Dock kommer det bli justeringar i databasen ungefär varannan vecka efter releasen.
Men eftersom jag bara sköter den svenska delen av databasen, så kan jag inte svara på hur de gjort när de satte attributen på spelarna. Kan endast svara för SHL (som dock Vikke gjort det mesta jobbet med) och Allsvenskan, samt J20 som jag arbetat med.

Tack för berömmet angående Redhawks attributer. Känns som att jag prickade in dem rätt bra, även om jag anser att Alvarez kanske producerar lite för lite ibland.. men så är han också en rätt ojämn spelare i verkligheten.
Ok det låter ju bra att där kommer vara många uppdateringar för det men jag lär som vanligt ändå röra runt bland spelarna haha gör det även i fm men nu när releasen för detta kommer snart så finns ingen tid för fm mer hockey är mycket roligare.ja ni har lyckats bra och ja redhawks tycker jag du lyckats väldigt bra med.en sak jag har totalt glömt och fråga sen jag köpte spelet är kommer där att komma lags rykte för att kunna skaffa bättre spelare för ett lag som har högre status än ett annat? så att säga om jag vill signa linus omark till Malmö och Karlskrona också vill ha han men Malmö har bättre rykte så kommer han med mer sannolikhet signa med Malmö bara för att dom har ett högre rykte hoppas du förstår vad jag menar
Aliean is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 03:18 PM   #25
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Sv: Välkomna!

Quote:
Originally Posted by Aliean View Post
Ok det låter ju bra att där kommer vara många uppdateringar för det men jag lär som vanligt ändå röra runt bland spelarna haha gör det även i fm men nu när releasen för detta kommer snart så finns ingen tid för fm mer hockey är mycket roligare.ja ni har lyckats bra och ja redhawks tycker jag du lyckats väldigt bra med.en sak jag har totalt glömt och fråga sen jag köpte spelet är kommer där att komma lags rykte för att kunna skaffa bättre spelare för ett lag som har högre status än ett annat? så att säga om jag vill signa linus omark till Malmö och Karlskrona också vill ha han men Malmö har bättre rykte så kommer han med mer sannolikhet signa med Malmö bara för att dom har ett högre rykte hoppas du förstår vad jag menar
Tyvärr finns det inte rykte inlagt i spelet än, vilket jag anser att det borde ha gjorts för att ha mer realistiska övergångar. Men jag har framfört det till JeffR och övriga europeiska researchers har hållt med att det är ett måste, så förhoppningsvis dyker det upp så snabbt de har tid att lägga till nya funktioner i spelet.
Merla is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 04:04 PM   #26
Aliean
Minors (Double A)
 
Aliean's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 138
Quote:
Originally Posted by Merla View Post
Tyvärr finns det inte rykte inlagt i spelet än, vilket jag anser att det borde ha gjorts för att ha mer realistiska övergångar. Men jag har framfört det till JeffR och övriga europeiska researchers har hållt med att det är ett måste, så förhoppningsvis dyker det upp så snabbt de har tid att lägga till nya funktioner i spelet.
låter skit bra att det inte bara är jag som vill ha det systemet så hoppas dom lägger till det för eller senare
Aliean is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2013, 08:45 PM   #27
Peter-
Minors (Single A)
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 54
Quote:
Originally Posted by Merla View Post
Alla lag i SHL och Allsvenskan ska vara helt uppdaterade och i "editorn" är både Strömberg och Kåberg i Örebro, så jag förmodar att klubben har släppt dem på free transfer typ direkt i spelet? Det ser du om du går in på Örebro och sedan "Transaction Report".

EDIT: Hittade felet. Tyvärr har de satt en "Roster Limit" på 25 spelare vilket gör att lagen tvingas släppa flera spelare eftersom de har mer än 25 spelare i truppen. Denna regel finns inte i Sverige, så därmed ska detta inte kunna hända. Har skickat till JeffR angående detta och att det måste justeras innan release. Inte verkligt att de väljer att släppa spelare som Kåberg och Strömberg.. Såg att FBK släppte Bastiansen bland annat.

Stort tack för hjälpen!
Inga som helst problem, vi som ska tacka för all tid ni lägger ner! Det enda jag vill ha fixat nu är att Luleå och Skellefteå blir mer likvärdiga i både spelarnas attribut, potential och ability samt ekonomin för klubbarna är så pass jämna inom allting. Går det fixa till releasen? Försök gärna med det vore ytterst tacksamt!
Peter- is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2013, 05:21 AM   #28
SettleR
Bat Boy
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 3
Lite småfrågor,
Kommer det finnas någon möjlighet att exempelvis ändra valutan till SEK? Och kommer svenska finnas som val senare?

Har själv börjat med att översätta den engelska språkfilen och vill veta om det är någon idé att fortsätta
SettleR is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2013, 03:25 PM   #29
Vikke
Moderator
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 404
Svenska kommer, det ska styras upp inom kort och organiseras i den här forumdelen om jag förstod det hela rätt.
Vikke is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2013, 10:09 AM   #30
Jörgen koppf
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 2
Koppfen undrar

Vart kan man köpa detta spelet? oCh stämmer det att det släpps imorgon den 3e september?
Jörgen koppf is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2013, 01:16 PM   #31
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Jörgen koppf View Post
Vart kan man köpa detta spelet? oCh stämmer det att det släpps imorgon den 3e september?
Här: http://www.ootpdevelopments.com/boar...beta-live.html

Det stämmer!
Merla is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2013, 02:01 PM   #32
plz
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 2
Exclamation Får inte igång spelet

Hej!

När jag trycker igång spelet och ska gå på new game direkt efter jag installerat det så kommer det först upp en ruta att det laddar och sen kommer det en ruta där det står "ERROR! Invalide data base version!" snälla någon som kan hjälpa mig? vill lira nu!

tack på förhand
plz is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2013, 03:04 PM   #33
Vikke
Moderator
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 404
Quote:
Originally Posted by plz View Post
Hej!

När jag trycker igång spelet och ska gå på new game direkt efter jag installerat det så kommer det först upp en ruta att det laddar och sen kommer det en ruta där det står "ERROR! Invalide data base version!" snälla någon som kan hjälpa mig? vill lira nu!

tack på förhand
Jag vet inte vad det beror på, men avinstallera spelet och installera det igen. Läste någon annan som haft samma problem, det hjälpte att göra så. Testa, funkar det inte så skicka ett PM så ska jag försöka lösa det.
Vikke is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2013, 10:31 AM   #34
Joakim
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Location: Gävle/Oslo
Posts: 2
Det här är väl en omöjlig fråga att svara på, kanske; men hur långt ifrån är det att både Historical Mode och det vanliga spelläget ska fungera i stort sett smärtfritt?

Försöker följa med lite i "buggtrådar" och spelar en del själv, men har inte upptäckt något som ingen annan har varit med om.

Jag tyckte ju senaste EHM rullade på fint från releasedagen, men det patchades ju några gånger efter det. Så ni som har bättre koll på hur det såg ut då, kan ni göra några jämförelser?

Vansinnig potential i det här spelet. Historical Mode har varit överst på önskelistan i många, många år!
Joakim is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2013, 02:24 PM   #35
Peter-
Minors (Single A)
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 54
Skellefteås ena keeper Markus Svensson blir "released" den 15:e augusti vid spelstart då jag startade med Luleå.
Peter- is offline   Reply With Quote
Old 09-13-2013, 07:55 AM   #36
Jörgen koppf
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 2
Ja bokade 3 st manager spel förra onsdagen, nu är det fredag. Alltså 7 arbetsdagar. När ja mejlar ootp så är det bara en dator som svarar mig och får inget riktigt svar på varför mitt spel inte anlänt?

Vet ni vem eller finns de någon annan lösning på mitt problem

/hälsningar coach koppfen
Jörgen koppf is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2013, 07:29 AM   #37
Sebban
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 6
Behöver ni research för Div 1?

Last edited by Sebban; 09-15-2013 at 07:30 AM. Reason: Spelling!
Sebban is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2013, 12:24 AM   #38
Andreas88
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 1
spelet

Kommer detta spelet finnas på svenska med? eller kommer det komma?
Andreas88 is offline   Reply With Quote
Old 09-23-2013, 12:35 AM   #39
aceofyou
Bat Boy
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 2
Är SHL regeln med max antal utländska spelare borttagen?
aceofyou is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2013, 12:01 PM   #40
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by aceofyou View Post
Är SHL regeln med max antal utländska spelare borttagen?
Nej, tyvärr inte. Det kommer nog dröja ett tag innan de fixar det.
Merla is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 07:33 PM.

 

Major League and Minor League Baseball trademarks and copyrights are used with permission of Major League Baseball. Visit MLB.com and MiLB.com.

Officially Licensed Product – MLB Players, Inc.

Out of the Park Baseball is a registered trademark of Out of the Park Developments GmbH & Co. KG

Google Play is a trademark of Google Inc.

Apple, iPhone, iPod touch and iPad are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.

COPYRIGHT © 2023 OUT OF THE PARK DEVELOPMENTS. ALL RIGHTS RESERVED.

 

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright © 2020 Out of the Park Developments