Thread: Välkomna!
View Single Post
Old 08-29-2013, 02:52 PM   #16
Merla
Moderator
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 342
Blog Entries: 1
Quote:
Originally Posted by Peter- View Post
Oerhört kul detta!! som man längtat efter ett sånt här spel!
Har lite frågor. Har ni fokuserat mycket kring tränarna (head coaches, assistant coaches, scouter, team owner och team manager) i SHL och Allsvenskan? Märkte nu att Jonas Rönnqvist (headcoach i Luleå) saknas och finns som Free Agent, men är det för att jag blivit GM i klubben? Försvinner han till Free Agent då? Man borde ju bara ersätta GM-posten tycker jag men det kanske inte är så? Dessutom är det några random-tränare i klubbarna som jag inte alls känner till, som t.ex. Rasmus Carlsson (assistant coach) och Olaf Henriksson (team owner) i Luleå, kommer ni fokusera nått kring detta?

Sen ser jag att spelarnas löner är lite märkliga..t.ex. så har Johan Fransson i Luleå $83.000 i lön medan Jan Sandström har hela $245.000 (!) vilket inte är så realistiskt. Spelarnas löner och kontraktslängder i spelet stämmer inte överens med i verkligheten, hoppas ni kommer ändra det

Daniel Mannberg, Dean Kukan, Marcus Oskarsson och Peter Cehlarik är just nu i J20 i spelet men ska vara i A-laget medan Einar Emanuelsson ska flyttas från A-laget till J20 Christoffer Rifalk i J20 är lite overrated (lite väl mycket i potential). Egentligen borde de flesta spelarna i Luleås A-lag höjas i både Ability och Potential för vi har varit i toppen av SHL i några år nu och borde inte ligga så långt efter Skellefteå i det, för dom har mycket bättre i både Ability och Potential på deras spelare som det ser ut nu i spelet. Dessutom borde Skellefteå och Luleå ligga jämlika i budget och pengar för att köpa spelare för. Kolla gärna på detta

Ni gör ett sjuhelsikes jobb och ni ska ha jäkla mycket cred för det!!! Keep up the good work!
Tack för feedbacken! Jag har justerat Luleås spelare lite så förhoppningsvis kommer de prestera något bättre. Det stora problemet ligger dock i spelet där det inte är tillräckligt stor skillnad mellan lag som exempelvis Luleå, Skellefteå och exempelvis Örebro. Trots att spelarna i topplagen har klart högre ability så känns resultatet lite väl slumpmässigt i dagsläget, vilket gör att Örebro kan vinna en bortamatch mot Skellefteå/Luleå alldeles för ofta.
Har meddelat detta för Jeff och teamet och hoppas på en förbättring till release. De arbetar främst med matchmotorn den här sista veckan innan releasen, vilket förhoppningsvis kommer ge mer realistiska resultat och lite mer konsekvent statistik överlag.

Lönerna har de arbetar stenhårt med den senaste månaden (liksom övergångar), men det är fortfarande ganska långt ifrån att vara realistiskt.

Angående hjälptränare, general managers, tränare och liknande så har jag lagt till det i den senaste uppdateringen.

Så i exempelvis Luleå är nu Jonas Rönnqvist tränare. Thomas "Bulan" Berglund och Roger Åkerström är hjälptränare, Daniel Henriksson målvaktstränare. Lars "Osten" Bergström är General Manager och Curt Johansson är Ordförande.
Merla is offline   Reply With Quote