Thread: Välkomna!
View Single Post
Old 08-27-2013, 04:32 PM   #7
Aliean
Minors (Double A)
 
Aliean's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 138
Quote:
Originally Posted by Merla View Post
Jag har påtalat detta för JeffR och Malte efter varje build som vi researchers får ta del av. Och i den senaste builden som vi researchers har fått ta del av så funkar det äntligen!

Tyvärr fungerar inte kvalet mellan Allsvenskan och division 1 (förmodligen samma fel som det var i Kvalserien), men har påtalat även detta för JeffR och antar att det kommer vara fixat till releasen.

En sak som de dock inte lyckats fixa är att svenska lag värvar massvis med nordamerikanska spelare. Efter ett par säsonger finns det knappt en svensk spelare i lagen. Detta beror tydligen på att det finns ett större urval av exempelvis kanadensiska spelare och då väljer lagen att värva de, istället för en svensk spelare.
Men de har fått ta till en "nödlösning" till den första releasen som dessvärre innebär att det kommer finnas en regel för hur många importer man får ha i ett lag (6 st). Men denna nödlösning gör i alla fall att det blir lite roligare med SHL och Allsvenskan då det var fruktansvärt tråkigt när alla lag hade 15-20 kanadensare lirare.. Nu har alla lag i alla fall en stomme på 15-18 svenskar vilket är lite mer realistiskt.
låter väldigt bra.den regeln gör inte mig så mycket faktiskt och tycker den faktiskt är bra fast det bara är en nödlösning med tanke på att jag tycker det är roligt med att ta fram egna talanger.vill ju så gärna få upp mitt redhawks till toppen igen och vinna SHL var ju ett tag sedan sist haha
Aliean is offline   Reply With Quote